neděle 12. února 2012

Chytlavý brak: Stopy hrůzy

Dočetl jsem Jih proti severu od Margaret Mitchellové (teďka jsem díky tomu dostal chuť zotročit pár černochů a založit si plantáž) a abych to s tou intelektuální četbou nepřeháněl, otevřel jsem zase jednu z mnoha Stop hrůzy. 

Je to samozřejmě příšerný brak (na obálce je pod názvem Mlčení noci podtitul: Veselé Vánoce - zemřeš!), ale člověka to dokáže neuvěřitelně chytnout a autor R. L. Stine (který se podle wikipedie zřejmě živí tím, že chrlí takovýchto braků ročně několik již od roku 1986 a už jich prodal přes 400 milionů) umí skvěle navodit atmosféru, takže člověka nutí otáčet stránky dál a dál a zjistit, jak to vlastně bylo.


Navíc do poslední chvíle nikdy nevím, kdo je vrah! 


A po vizuální stránce Stopy hrůzy taky nevypadají špatně - obálky vypadají jako u pulpových románů z 50. let (i když se zpravidla odehrávají v 80. a 90. letech).

Doma se mi podařilo nashromáždit slušnou sbírku Stop hrůzy (celkem jich u nás tuším vyšlo 108) a jednou bych chtěl taky napsat podobnou slátaninu, co se tak dobře čte. Člověk si říká, že to asi nebude kdovíjak složité, ale napsat napínavý brak je stejně jako napsat vtipný scénář mnohem těžší, než se zdá.

Nejhorší je naplánovat si dopředu, kdo je vrah, kdo má jenom vypadat hodně podezřele a odlákávat od něj pozornost a taky vkládat mezi dialogy věci, ke kterým se bude potřeba nakonec vrátit.

Tak mi držte palce, ať to nedopadne jako 99 % mých ostatních projektů - tedy nikdy nedokončeno v mém počítači.

Žádné komentáře:

Okomentovat

... a tak jste pravili vy!