čtvrtek 16. února 2012

Moje současná posedlost: RITA HAYWORTH

Zrcadlo ty kouzelné, rci, kdo krásnější jest mne! Když jsem poprvé viděl film Slaměný vdovec s Marilyn Monroe - určitě všichni znáte tu scénu s bílými šaty nad vývodem z metra - myslel jsem si, že na stříbrném plátně se nikdy neobjevila krásnější a roztomilejší žena. Dokud jsem nespatřil film Gilda, v němž temnou femme fatale hraje Rita Hayworth (1918-1987).
Toto krátké video zachycuje její elegantní a přitom neskutečné krásné entreé (mohli jsme jej vidět i v Shawshank Redemption, kde Morgan Freeman poznamená: "Miluju, co dělá s těmi vlasy!").


V noirové Gildě pak Rita nadává, hraje smutnou baladu na kytaru, zpívá, tančí svůdný tanec a nakonec předvádí striptýz s černou rukavičkou (viz fotografie dole). Zvláštní je, že její samotná přítomnost je mnohem víc sexy než rty špulící Angelina Jolie či jiné současné sexsymboly. 



Během druhé světové války si američtí letci kreslili její tvář na letadla, obyčejní vojáci si zase z časopisů vystřihovali její fotky a lepili si je do skříněk. A divíte se jim?

Rita Hayworth byla prostě nádherná žena, nejspíš nejkrásnější, která se kdy objevila na filmovém plátně. Dokázal bych se na její záběry a fotografie dívat celé hodiny (a občas to dělám). O to víc je mi pak líto, když si uvědomím, že Gilda nebyla jen její životní role, ale také jakoby předpovídala Ritin smutný osud (byla pětkrát nešťastně vdaná a nakonec se u ní projevila Alzheimerova nemoc).

Na filmech je ovšem pěkné, že zachycuje herce v jejich nejlepších a nejkrásnějších chvílích, a tak si Ritu Hayworth budeme pamatovat: jako bohyni.

Žádné komentáře:

Okomentovat

... a tak jste pravili vy!