čtvrtek 31. května 2012

Dokument Národní klenoty je klenotem sám o sobě

Nemám ve zvyku sledovat dokumenty a už vůbec ne ty české. 13 let školní docházky okořeněných nudným monotónním povídáním o páření kobylek mi dokázalo dokumenty zprotivit na zbytek života. Ale říkal jsem si, že když v televizi bude moje rodná Třebíč, tak se podívám.

No a jsem nadšen. Konečně něco, co se za peníze daňových poplatníků doopravdy povedlo a může to sloužit i jako investice do budoucna.


Podtitul "Jedinečnost mnohosti" sice jako by vypadl z nějaké propagační brožury Evropské unie, ale zároveň mi dává určitý pocit hrdosti na své rodné město, které mám moc rád.

ČT využila spoustu leteckých záběrů, časosběrných scenérií a lichotivých úhlů, takže Třebíč zachycuje doopravdy ve vší kráse. A uklidňující komentář Miroslava Táborského přímo vybízí k tomu, aby se série dokumentů o českých památkách UNESCO dostala třeba na DVD. Ideální suvenýr pro turisty 21. století, ne? 

Na druhou stranu musím říct, že tvůrci mohli jít víc dopodrobna - čekal jsem alespoň, že se zmíní o renesančním Malovaném domě nebo městské věži - ale půlhodinový limit zřejmě příliš mnoho možností nedává.

Kdo dokument nestihl v televizi, má možnost jej zhlédnout na internetu spolu s ostatními odvysílanými díly série Národní klenoty.

Žádné komentáře:

Okomentovat

... a tak jste pravili vy!