pátek 6. července 2012

Islamisti ničí památky v Africe. Dvojí metr multikulturalismu

Vždycky říkám, že mi je jedno, čemu kdo věří, dokud tím neomezuje svobodu ostatních. Křesťané se už po staletích náboženských konfliktů naučili tolerovat jiná vyznání, nenutí násilím jiné k víře v jednoho Boha a dokonce ustoupili ideálům Západu natolik, že se z nich stává ohrožený druh. Za dobrotu na žebrotu, dalo by se říct.

Zatímco do křesťanů si na internetových fórech kopne kdekdo, jakmile se stočí řeč na muslimy (stačí jenom neškodná karikatura, jak ukázal onen neblaze proslulý příklad z Dánska), okamžitě se začnou ozývat hlasy "ochránců náboženských svobod", levičáckých podpůrců multikulturalismu a obvyklé "teroristi jsou jenom radikálové, normální muslimové jsou mírumilovní."

Druhé světově nejrozšířenější náboženství, Islám, je o nějakých 600 let pozadu, takže se ve svém přístupu k lidem a nevěřícím chová jako křesťanská církev za dob největšího temna. Teď nemám na mysli jenom vraždění nevěřících, terorismus či neochotu přizpůsobovat se v zahraničí. Na to už jsme si od milovníků půlměsíce zvykli. Ve zprávách se ale před pár dny objevily informace o tom, že islámští radikálové demolují stovky let staré hroby muslimských světců (zřejmě konkurenční větev Mohameda), které jsou zapsané na seznamu UNESCO. Zatím tedy ničí kulturní památky u sebe, jenže za jak dlouho si uvědomí, že v Evropě je vzácných historických objektů mnohem víc? A kde jsou ti "mírumilovní muslimové"? Proč tomu nebrání? Proč nechávají radikály, aby jim ve světě špinili pověst?

Nechci znít jako xenofob (a je mi líto, že tenhle článek musí vyznívat jako stovky podobných na antiislámských stránkách), ale na islám se budu dívat podezřívavě a skrze prsty, dokud se nedistancuje od teroristických skupin jako Al-Káida a nepomůže je západním mocnostem zlikvidovat, neomluví se za všechen povyk kolem karikatury proroka Mohameda, nezačnou své náboženství brát s nadhledem a humorem a arabští přistěhovalci v Evropě se nezačlení do většinové společnosti.

Myslím, že Západ se už Orientu přizpůsobil dost. Je na čase dospět ke kompromisu: ať se přizpůsobují obě strany, nebo ať se nepřizpůsobuje žádná.

3 komentáře:

  1. Být proti islámu, milý autore, neznamená být xenofob - být proti islámu je občanská a lidská povinnost.

    OdpovědětVymazat
  2. Jan Horten
    „a je mi líto, že tenhle článek musí vyznívat jako stovky podobných na antiislámských stránkách“ Nebuďte tak nechutně „politicky korektní“!!! Nechápu, proč by vám to mělo být líto? Vymýšlíte si snad? Stejně tak si nevymýšlejí na oněch stránkách, od kterých se tu omluvně a celkem nepochopitelně, distancujete a moc tomu nerozumím, když obsahově zcela odpovídají tomu, co píšete vy sám a v čem máte naprostou pravdu. Nemyslíte tedy, že chyba v chování je jinde než na těch stránkách? Ty jsou pouhou odpovědí, stejně jako váš článek, na to co se děje. Na tom konci jste tedy parádně „ujel“!!!

    OdpovědětVymazat
  3. "Nechci znít jako xenofob (a je mi líto, že tenhle článek musí vyznívat jako stovky podobných na antiislámských stránkách)..."

    Toto by Vám líto být nemělo, je to totiž signál, že jste ochoten upřímně psát to, čemu věříte a že jste schopen vlastním rozumem informace adekvátně třídit a ne pouze "papouškovat" nějaký názor.
    A že se v tu chvíli Váš pohled na islám výrazně odchyluje od Vašeho pohledu na čest, spravedlnost, lidskost a civilizaci?? To už, milý autore, není chyba na Vaší straně, to už je holt ta zvrhlost islámu.
    Za svůj názor se neomlouvejte a pište dále podle svého svědomí, nikoli podle toho, co vyžaduje (sama o sobě z principu neupřímná a lživá) politická korektnost.
    Arnošt Kudrna

    OdpovědětVymazat

... a tak jste pravili vy!