pátek 31. srpna 2012

V antikvariátu

Zase jsem podnikl nájezd na několik pražských antikvariátů. Výsledek? Mám dvě nové knihy a míň peněz v peněžence. 

V antikvariátu ve Spálené ulici jsem totiž neodolal knížce o vývoji světové kinematografie "Chaplinovo království" a z antikvariátu v Nuslích zase mám "Můj nádherný svět grotesky" - životopis Bustera Keatona, mého oblíbeného herce z němých grotesek.

Zrovna píšu scénář na svou novou grotesku, tak tam snad najdu něco, co se bude hodit.

Obě knihy jsou zatím moc zajímavé (pokud nepočítám kapitoly o sovětském filmu z Chaplinova království) a až je dočtu (jo, mám ten příšerný zlozvyk číst víc knih naráz), tak na ně třeba napíšu recenzi. Keatonův popis divokých dvacátých let a jak vznikaly všechny ty skvělé filmy, mě dojímá a vysvětluje, proč už se dnes podobně nápadité filmy netočí.

A v Chaplinově království je zase snad všechno, co jsem o filmu věděl, plus něco navíc - že Georges Meliés, tvůrce legendární Cesty na měsíc (1902) skutečně poté, co zkrachoval, prodával v Paříži noviny a hračky. Takže Hugo nebyl smyšlený, jak jsem si doteď myslel.

Slečna v antikvariátu v Nuslích navíc byla moc příjemná, určitě přijdu zas!

2 komentáře:

  1. Miluji antikvaráty, dají se tam najít skvostné knížky i časopisy, ale musí se hledat. Třeba k narozeninám jsme dostala právě 4 čísla MAGAZÍN KINA z 60. let...
    Chaplina bych si ráda přečetla, ale Keaton mě zajímáv víc, nehcápu, jak mohl někdo skončit u novin, když točil tak svělé a průkopnické snímky...

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, nějaký ty magazíny Kina z 60. let jsem ve Spálený taky viděl a díval jsem se na ně, ale já přeci jen to "starší" retro :D

    OdpovědětVymazat

... a tak jste pravili vy!