neděle 9. září 2012

Budoucnost žurnalistiky

Dneska jsem v posilovně přemýšlel o své budoucnosti a kariéře a tak a něco jsem si uvědomil. Měl jsem možnost pracovat v jednom regionálním Deníku i v jeho centrální redakci a regionální zpravodajství a publicistika mě bavily mnohem víc. Teď si asi říkáte, že jsem padlý na hlavu - komu by se chtěly psát reportáže z výstavy zahrádkářů?



Nevím, ale pro mě to má určité kouzlo. Přijde mi, že v lokální žurnalistice je doopravdy vidět odvedená práce a každý text je originál. Novinář musí skutečně dojet na místo činu a vyzpovídat skutečné lidi. 

V celoplošných médiích jsou všechny zprávy víceméně totožné a liší se maximálně titulkem. To mi přijde hrozně nudné a téměř zbytečné.

Jestli má mít tištěná žurnalistika nějakou budoucnost, bude to podle mě právě ta lokální. Celostátní deníky jako Mladá fronta nebo Lidové noviny se můžou s klidem přesunout na net, což už ostatně beztak dávno udělaly. Ale místní plátky budou nabývat na důležitosti, neboť v globalizované době máme celý svět na dosah několika kliknutí, ale ty nejdůležitější zprávy z nejbližšího okolí se na internetu často vůbec neobjeví.

Proto si myslím, že vydavatelství Vltava-Labe Press, které vlastní desítky lokálních Deníků, vsadilo na správného koně.

A koneckonců i reportáž z výstavy zahrádkářů jde pojmout originálně a zajímavě.

Žádné komentáře:

Okomentovat

... a tak jste pravili vy!