pátek 21. září 2012

Jsou muži nové ženy?

Listoval jsem si posledním číslem GQ a zarazilo mě, u kolika reklam na pánské vůně bylo použito slovo "seductive" - svůdný. Nevím, asi jsem trochu konzervativní, ale použití tohoto přídavného jména mi v souvislosti s muži přijde zvláštní až nevhodné. Svůdné byly vždycky ženy, ty svou fyzickou slabost oproti mužům vynahrazovaly právě sváděním a laškováním.

Když se řekne, že muž sváděl nějakou ženu, jako první mě napadne ďábel, který ve středověku podle církevních představitelů sváděl nebohé ženy a přetvářel je ve své následovnice. A moje další asociace je nějaký zloděj šperků z dámských harlekýnek.

Muži nemají svádět. Mají jít přímo k jádru věci, trpělivě, upřímně a na rovinu, bez zbytečných řečiček.

Ženy přetvořily muže k obrazu svému.

A nejde jenom o svádění a parfémy. Z mužů jsou nové sexuální objekty. Feministky, které si přivlastnily právo mluvit za všechny ženy, třebaže jich je jenom menšina, svou agresivitou postavily muže do role "toho slabšího pohlaví."

Ale abych copywritery jenom nekritizoval, v časopise mě zaujal i skvělý design reklamy na dietní colu. Reklamní oddělení Coca Coly zase jednou dokázalo, že ve svém oboru nemá konkurenci.

3 komentáře:

  1. Tak já si myslím, že znám opravdu pár mých spolužáků, kteří svádějí, i když jen pro legraci.
    Nevím, kolik je feministek, ale nemyslím, že by chtěly postavit muže do "slabší role", to pak sjou asi extrémní feministky, ne?
    Mě slovo "svůdný" pro muže nevadí, vždyť je to jen slovo a výrobci a reklamátoři neví jak nalákat pány.).

    OdpovědětVymazat
  2. Já s tebou souhlasím, podle mě by muž měl být především mužný, ne svůdný. Nehledě k tomu, že při slové svůdný se mi vybaví též koketní, a to už je úplně nemístné. Muž má být vtipný, silný, inteligentní a zodpovědný. Kéž by ho tak prezentovaly i módní značky, měli bychom méně "mužů" s naušnicemi, kteří tráví hodiny v koupelně, aby byli svůdní...

    OdpovědětVymazat
  3. Muži mají nosit obleky, a jediné, čím se výrazně lišit, je jejich parfém :)

    OdpovědětVymazat

... a tak jste pravili vy!