úterý 4. září 2012

Změny v pražské MHD: nafouknutá bublina

Poslední měsíc nečtu na zpravodajských serverech o ničem jiném, než o změnách pražské MHD. Média už to skutečně přehnala natolik, že jsem je pár dní raději vůbec nenavštěvoval, protože mě nebavilo číst to samé pořád dokola.

Přijde mi to jako jedna velká, ohromně přefouknutá bublina, jíž si chtěli novináři zajistit čtenáře. A já to chápu. Ale čeho je moc, toho je příliš a podle mě zde určitá míra překročena byla. Vždyť změny v pražské dopravě na několik týdnů zastínily mimopražské události a v jistém ohledu působily jako výsměch tisícům Čechů, kteří musí na cestu do práce počítat s jedním spojem za hodinu, ne-li dvě.

Celou situaci kromě novinářů samozřejmě ještě nafoukli obyvatelé Prahy, kteří automaticky odsoudili jakékoliv změny, aniž by si jízdní řády prošli. Já jsem u sebe například až na pár změn v časech příliš změn nezaregistroval (kromě toho, že už otevřeli Letnou, což mi zpohodlní cestování na brigádu), do školy se osmnáctkou pořád krásně dostanu a osmička jezdí přes (pro mě příhodnější) Chotkovy sady a Malostranskou.

Zkomplikují vám změny emhádéčka život, nebo máte podobný názor jako já, že jde o mnoho povyku pro nic?

1 komentář:

  1. Ve změnách taky nevidím moc problém, jde jen o to, že se člověk musí včas podívat, kam co jede, aby pak nedojel úplně jinam. Prostě naplánovat si svoji první inovovanou trasu. Jenom mi připadají nesmyslné některé změny, jako třeba to, že prakticky křížem prohodili 6 a 4, až na těch pár zastávek uprostřed. Řekla bych, že zrovna tenhle přesun nebude mít nijak zásadně pozitivní vliv na pražskou dopravu :D Ale jinak je super, že třeba zkrátili intervaly autobusů, které jezdily dopoledne po půl hodině, to je ale spíš výhoda pro prarodiče a ostatní důchodce, já se tady v centru stejně skoro všude dopravím pěšky, což je na pár zastávek daleko příjemnější než nacpaná tramvaj :)

    OdpovědětVymazat

... a tak jste pravili vy!