čtvrtek 18. října 2012

NOVÝ FENOMÉN: vydávaná fanfiction


Chcete se stát příštím Stephenem Kingem nebo J. K. Rowlingovou? Mám pro vás radu. Originalita není důležitá! Raději se zaměřte na zveřejnění svého dílka, někde, kde bude hodně vidět.

Rok 2012 přišel s poměrně zajímavým fenoménem: autoři bestsellerů se už nerodí z duševní dřiny a jedné kladné odpovědi od nakladatelství ze stovek negativních. Fifty Shades of Grey vzniklo původně jako fanouškovská fikce k dnes již dávno passé sáze Stmívání. Redaktoři nakladatelství si totiž všimli sadomasochistické romance E. L. James na fóru, kde nadšenci publikují své psané výtvory. A všichni víme, že Padesát odstínů od té doby způsobilo novou sexuální revoluci.

Že jedna vlaštovka jaro nedělá? Souhlasím. A proto přidávám aktuální zprávu.

Ve Velké Británii šestnáctiletá Emily Baker uzavřela smlouvu na knihu s Penguin Books. Podobně jako Fifty Shades, i její kniha vychází z psané fanfiction, jenže tentokrát jde o milostný trojúhelník mezi náctiletou dívkou a dvěma členy populární kapely. Kvůli autorským právům v knize prý nebude jmenovaná, ale jde o One Direction, mezi mládeží velice populární boyband (no dobře, uznávám, jeden song se mi od nich taky líbí). Mladá autorka na internetovém fóru získala od čtenářů neuvěřitelných 30 000 žádostí o pokračování a dopis od nakladatelství byl na cestě.

Kniha "Loving the Band" v Británii vyjde 1. listopadu jako e-book (předpokládám, že nakladatelství tomu zatím nevěří v papírové formě, a tak nejprve bez rizika zkouší, jak se to bude prodávat).
Zdá se, že mocné nakladatelské domy se rozhodly poslouchat "volání lidu" namísto rad vzdělaných redaktorů. Avšak já chápu proč. 30 tisíc lidí dychtivých na každou další kapitolu je při současných prodejích knih ohromné číslo.

4 komentáře:

  1. Tak to je zajíkavé...Přiznám se,a si před dvěma týdny jsem si z MP3 smazala písničku "What makes you beautiful" nebo tak nějak a říkala si že OD(nebo 1D, že) je taková ta kapela, co vymizí za pár let.
    Pak jsem si ale stáhla "One thing" a úplně jsem s ezbláznila. Ano, přiznám se, šílím. Teď od nich poslouchám snad všechny písničky...A před dvěma dny jsem nakazila i kamarádku. Nevím proč a jak se to děje, ale j bude v tom nějaké kouzlo...Kde je Frank Sinatra nebo Ray Charles? Už je neposlouchám.

    Ale ffky nečtu, přečetla jsem si jich asi pět a unudily mne k smrti, navíc dávají pitomou naději na seznámení s někým takovým, i když k tomu v realitě nikdy nedodjde.).

    OdpovědětVymazat
  2. One Thing je právě ta jediná, která se mi taky líbí. S tou ff nikdy neříkej nikdy - já dneska v tramvaji viděl krásnou holku, co vypadala jako Lana Del Rey! Myslím, že trocha toho snění k literatuře patřila odjakživa, viz setkání s olympskými bohy v antických mýtech - 21. století má vlastně jenom trochu jiná božstva :D

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem fanoušek 1D a aktivní autor hned několika fanfiction. Je pravda, že každý nemusí být hit, ale mám v zásobě jednu, která je oblíbená a lidi mou přezdívku díky tomu poznávají. Je to příjemný pocit :)
    Kacalan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kacalanko, tebe zná asi celej FF blog a část FB .. ;))) Ani nevíš jak já miluju tvoje ffky .. ;) Opravdu, doporučuji si od Kacalan něco přečíst .. :'33
      Btw. jsem taky autorka a fanoušek 1D .. Tohle se mi zdá jako splněný sen a myslím, že každý by byl rád .. :'))

      Vymazat

... a tak jste pravili vy!