středa 2. ledna 2013

Charisma na Hrad!

Pomalu ale nezadržitelně se nám blíží prezidentské volby. Ačkoliv nám počet kandidátů snížili na 9,  pořád mi tam chybí archetyp konzervativního politika, jehož bych mohl volit s čistým srdcem a klidnou myslí. 

Někdo jako byl Ronald Reagan v USA nebo Margaret Thatcher v Británii. Někdo, kdo by dokázal bez výčitek svědomí pořádně osekat státní byrokracii, zkrotit komunisty, kteří si začínají povážlivě vyskakovat, a přitom měl charisma, aby jeho volební preference vyskočily nad 5 procent.

Pamatujete si ještě, jak se všichni smáli, když na prezidentský úřad kandidoval Ronald Reagan?  Ne, nejspíš ne, já jsem například ještě vůbec nebyl naživu, ale tohle mě zaujalo. Herec z hollywoodských béček 50. let se podle kritiků uměl jenom krásně usmívat. Jenže charisma filmové hvězdy mu nejenže dopomohlo k vítězství, ale taky mu zajistilo podporu veřejnosti během nepopulárních reforem. Osekání zbytečných zákonů a regulací potom nastartovalo největší boom amerického průmyslu od konce 2. světové války. Nemluvím o tom, že spolu s manželkou Nancy tvořili nejstylovější první pár od dob Kennedyových.

A Železná lady v podstatě to samé udělala pro Ostrovní království. Bez ní by dnes Británie platila eurem na krachující Řecko a nejspíš by se tam jezdilo vpravo. 

U nás pořád nic. Nevěřím, že po takové politické osobnosti není v Česku poptávka. Jenom se obávám, že když rozdávali charisma, mnozí politici zrovna stáli ve frontě na něco jiného (dost možná na pochybné výstřednosti - objímání stromů, nadměrná záliba v tetování - wtf?).

1 komentář:

  1. Náhodou tetování je fajn! :D a objímání stromů taky, teda když to zrovna není v podání Miloše Zemana :D
    Ale jinak s tebou docela souhlasím :) Já jsem sice pro všechno neotřelé a umělečtěji podané, ale zároveň bych taky ráda, kdybychom zůstali sami sebou.

    OdpovědětVymazat

... a tak jste pravili vy!