pátek 22. února 2013

Babovřesky, aneb jak NEDĚLAT odpočinkový film

A máme to tady zase. Už na první pohled sračkoidní "odpočinková komedie" Zdeňka Trošky vzala česká kina útokem a o prvním víkendu překonala divácký rekord (o něco méně sračkoidního) filmu Kajínek. Pokud můj blog nějakou dobu čtete, nejspíš vám došlo, že nejsem žádný kulturní snob, artový vyznavač Bergmana a Felliniho a že si u filmu také moc rád odpočinu. Ovšem musí to mít ÚROVEŇ.

Miluju taneční komedie s Fredem Astairem a Ginger Rogers, hloupé příběhy z amerických středních škol, filmy podle komiksů, horory i sci-fi. Jenže Fred s Ginger se uměli chovat a jiskřivý humor mezi nimi dodával filmům lesk jasem převyšující lesk navoskovaných parketů. Hloupé příběhy z amerických high schools zase zpravidla přinášejí určitou poetiku v tom limonádovém milostném příběhu a nahlédnutí do jiného vzdělávacího systému. Filmy podle komiksů jsou nádherná béčka s morálním poselstvím a určitými hodnotami, což je v dnešní době bez hodnot zcela výjimečné...

Babovřesky ale žádnou úroveň nemají. Vlastně těží z takzvaného kanálního humoru, neboli absence úrovně/noblesy/jemnosti/inteligence. Jediným kladem je, že Troškovy filmy jsou jedny z mála českých děl, které si na sebe vydělají a neplatíme je z daní. I když, pokud se nad tím zamyslím, tak je vlastně celkem smutné, že produkce tohoto odpadu se tvůrci vyplatí.

Chápu potřebu lidí zhlédnout jednoduchý veselý film, ale Troška je zoufalá volba. Když chcete odpočinkový film, u něhož můžete vypnout, zkuste Jeníčka a Mařenku: Lovce čarodějnic - vypadá to na krásně hloupý film. Nebo třeba fantastický romanťák Nádherné bytosti.

Vlastně všechno, co momentálně běží v kinech, je lepší než Babovřesky.

4 komentáře:

  1. Plně s tebou souhlasím, i kdyý já osobně jsem takový velký kulturní snob, který na Felliniho nedá dopustit.). Ještě jako tip na odpočinkový film doporučuji "Láska všemi deseti ", je to velmi líbivá a příjemná komedie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já od Felliniho zkusil Sladký život a zjistil jsem, že to nebude nic pro mě, ale nic proti snobům, sám se tak taky často chovám ;) Láska všemi deseti vskutku vypadá dobře, už mě na to upozorňovali kolegové, tak si to asi dám do watchlistu.

      Vymazat
  2. A co říkáš na Babovřesky 2? Je to podle tebe lepší?

    OdpovědětVymazat
  3. No a za pár dnů tu mám Babovřesky 3

    OdpovědětVymazat

... a tak jste pravili vy!