čtvrtek 7. února 2013

Nominace na Českého lva: jedna ostuda za druhou!

O víkendu se zase česká média po roce obula do Českého lva. Zaslouženě.

Jak správně Aktuálně a Týden poznamenávají, nominační večer je zcela zbytečný. Oscarové nominace například vyhlašují dva lidé na obyčejné tiskové konferenci brzo ráno (letos Jennifer Lawrence s moderátorem) a přesto má mnohem větší sledovanost než trapná česká estráda.

No a pak je tu otázka samotných nominací. Tady je chyba na straně filmařů, nikoliv organizátorů. Vzhledem k tomu, kolik filmů čeští filmaři za rok vyplodí, musí být nominovány všechny, aby bylo z čeho vybírat. Z filmů nominovaných na nejdůležitější cenu - film roku -, jsem viděl pouze Čtyři slunce a na rok mi to zase stačilo. Mou negativní recenzi si můžete přečíst tady. Je to velice špatný film (hodnocení 58 % na ČSFD mluví za vše). Ale je docela možné, že vyhraje. Protože je to film, na němž se ukazují všechny vlastnosti (slabé stránky) české kinematografie.

V případě výhry to bude znamenat souhlas se současným stavem a kývnutí na to, aby se daným směrem pokračovalo i nadále.

Proto doufám, že Čtyři slunce nedostanou ani křišťálové ň a ceny si odnese Ve stínu, které se svým noirovým nádechem vypadá přeci jenom koukatelněji. 

No a stejně tak doufám, že letos se pořadatelé vyhnou všem trapasům (půlhodinové "napínání" na vyhlášení vítěze, nevkusné oblečení moderátorů i účastníků, trapné scénky, evidentně nacvičené vtípky) a koukatelné bude i samotné předávání cen. A bude červený koberec?

2 komentáře:

  1. Tak já hlavně doufám v nějakou tu módu. MÓDU. Z červeného koberce...Snad aspoň Aňa nezklame...
    Já jsem "Slunce" neviděla, ale jen ten plakát mě odpudil-působil děsně depresivně a ti herci byli tak nevzhlední(no, jo, jsem holt povrchní).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvoje postřehy jsou přesné a nestyď se za ně. Člověk od filmů přeci jenom očekává trochu kouzla, lesku a krásy. A Čtyři slunce jsou depresivní a plná škaredých lidí.

      Vymazat

... a tak jste pravili vy!