čtvrtek 7. března 2013

POHLED ZEVNITŘ: spravoval jsem emot.cz!

Ze zvědavosti (= kvůli kreditům) jsem si v tomto semestru zapsal předmět Odvětvové zpravodajství. Ačkoliv jsem o něm na internetu nenašel vůbec žádné informace, vyučuje ho Miloš Čermák. A to mi celkem stačilo.

Miloše znám nejen z humorných sloupků v Reflexu, ale před rokem jsem s ním už absolvoval předmět Žurnalistické causy, který spočíval v koukání na filmy o novinářích. A jeho styl výuky mi vyhovoval.

Ani v Odvětvovém zpravodajství nejde o nudné studium novinářských žánrů a odvětví. Ze zapsaných studentů se stali správci informačních portálů emot.cz a pinyo.cz. Zatímco první zmiňovaný zkoumá emoce, které v lidech vyvolávají zprávy (je to fakt zajímavé, určitě doporučuji navštívit!), pinyo.cz zase shromažďuje zajímavé komentáře a názory, které momentálně hýbou společností a vy můžete dát vědět, zda s autorem souhlasíte či nikoliv.

Je zajímavé, kolik tyto emoce vypovídají o návštěvnících webu. Jak je společnost rozdělená v názoru na Václava Klause, že někoho pobaví to, co jiného zarmoutí. Že čtenáři často nesouhlasí s novinovými komentáři.

Služba na mě vyšla v pondělí a úterý. Spočívalo to v tom, abych sledoval zpravodajství a nejdůležitější/nejzajímavější/nejemotivnější zprávy přepsal na emot.cz a poté je nasdílel na Twitter @tweetulnistrana. Pak už stačilo jen sledovat, jak se mění barvičky s tím, jak lidé hlasují.

Vybral jsem očividně dobré zprávy, protože některé přiměly ke kliknutí i více než 200 lidí. Díky mně tedy padl rekord emotu. No dobře, nejen díky mně. Miloš Čermák sdílel odkaz na stránku na svém Facebooku, kde má asi tak milion přátel a dalších pět milionů odběratelů, takže to přirozeně mělo velký dopad.

Miloš Čermák mi potom poslal tuto zprávu:

Vcera jsme se dostali na rekord v navstevnosti, projevilo se to i v hlasovani, 5 zprav na emotu melo pres 100 hlasovani, Klaus pres 200. Pokracujte v dobre praci! Pokud mozno kazdy den emot.cz navstevujte a propagujte ho dal.
Diky!

1 komentář:

  1. emot už jsem znala, mimochodem taky prostřednictvím Miloše Čermáka, který ho propaguje nejen na fb, ale snad úplně všude :D já konkrétně jsem byla na jeho přednášce na Symposionu GJK, kde se o něm taky zmiňoval. Pinyo je pro mě novinkou, ale vypadá to dobře!

    OdpovědětVymazat

... a tak jste pravili vy!