Když jsem se tedy o filmu The Artist dočetl něco víc, bylo to jako by tvůrci dostali stejný nápad jako já. Skoro každý FF má v srdci místečko pro němé filmy a proto jsem často přemýšlel, jaké by to bylo v dnešní době natočit němý film. A s filmem The Artist se můj nápad zhmotnil a všichni od poloviny února máme možnost v českých kinech zjistit, jestli to byl nápad dobrý, nebo špatný.
Proč si tedy The Artist zaslouží vyhrát Oscara, i když jsem ten film ještě neviděl?
Protože by jeho úspěch mohl přispět ke vzniku dalších němých filmů (a nejen z minulosti - umění mimiky lze snadno aplikovat i na dnešní život).
Protože by to byl teprve druhý němý film (po Wings z roku 1927) v historii Cen Akademie, který by cenu za nejlepší film získal.
Protože to je něco nového (a přitom starého). Ostatní nominované filmy jsou zvukové a barevné, a ty vyhrávaly více než 80 let.
Protože to je něco nového (a přitom starého). Ostatní nominované filmy jsou zvukové a barevné, a ty vyhrávaly více než 80 let.
Protože němé filmy mají nádech tajemnosti a exotiky, i když se nepovedou. Snad to je díky tomu, že herci přehrávají, možná kvůli roztomilým mezititulkům, třeba v tom má prsty i dnes vzácná černobílost, ale pocit, že sedím ve ztemnělé místnosti (kině) a dívám se na němý film mi evokuje scénu ze Sunset Boulevardu. A je to krásná scéna!
A teď ta zásadní otázka: od 27. února promítá Umělce kino Aero, tak kdo se mnou půjde?
Žádné komentáře:
Okomentovat
... a tak jste pravili vy!