Vůbec ne. Grotesky jsou krátké a svižné - divák je může pohodlně zhlédnout během polední pauzy či u snídaně. Jsou méně náročné na výrobu, nepotřebujete totiž mikrofony ani jiné zvukové aparáty, navíc herce můžete lehce vést přímo během natáčení, aniž by instrukce divák slyšel.
Nadbytek ukřičených (nejen po zvukové, ale i vizuální stránce) filmů taky nutí lidi k hledání alternativy. Král němých grotesek Buster Keaton kdysi o zvukových filmech prohlásil: "Ticho je božské. Vřeští jenom opice." A co je dnes alternativnějšího než němá retro groteska bez zbytečného násilí a závažných problémů? Groteska je (a byla ostatně i před 90 lety) únikovým světem, v němž neplatí běžná pravidla a všechno se dá vyřešit dortem do obličeje.
Proto si myslím, že se ještě dočkáme vzkříšení grotesky jako filmového žánru - oscarový The Artist byla první vlaštovka. Vlastně ne - první vlaštovka byla Ráďa a lehátko už v červenci 2011!
Ta groteska je vážně povedená :)
OdpovědětVymazatDěkuji! Doporučuji zhlédnout i další dvě. A zítra sem přibude text o tom, jak jsme grotesku natáčeli. :)
OdpovědětVymazatJste šikulové.)! Máš pravdu, je to sbižné a vtipné. Více takových grotesek!
OdpovědětVymazatDíky, jsem rád za každý ohlas (za ty pozitivní obzvlášť :D). Už se mi v hlavě rýsuje námět na další, tak uvidíme, co se z toho vyklube - jestli vůbec něco.
OdpovědětVymazatNebol nahodou kral grotesiek Mark Sennet?
OdpovědětVymazatNo, pokud máš rád/-a dortové bitvy, koupající se krásky a policejní honičky bez přílišné zápletky, pak ano. U Senneta všichni začínali, ale málokdo tam zůstal, protože málo platil a nechtěl své filmy moc rozvíjet po umělecké (ani jiné) stránce. Pro mě je král grotesky Keaton.
Vymazat