pondělí 27. února 2012

Oscaři 2012

Pejsek Uggie a Jean Dujardin s Oscarem za The Artist
Ještě že jsem na Umělce šel už minulý týden, teď určitě lístky podraží. Ano, dámy a pánové, je to tak. The Artist skutečně vyhrál Cenu Akademie filmového umění za nejlepší film a stal se tak po více než 80 letech teprve druhým němým filmem v historii, kterému se to podařilo.

Výsledky už jistě všichni znáte, takže spíš k samotnému ceremoniálu, který jsem sledoval ze záznamu. Oscarová show si oproti loňsku polepšila. Nejvíc se vždycky těším na záběry z červeného koberce, kde lze vidět spoustu hvězd vedle sebe a představovat si, že jednou tam třeba taky půjdu (člověk nikdy neví!).

Michael Douglas se slavným otcem Kirkem

Moderátor byl OK, trochu slabší mi připadaly evidentně nacvičené scénky při udílení samotných cen. Že někdo umí hrát ve filmu ještě neznamená, že dobře hraje i v sále pro několik tisíc lidí, a tak jsem několik trapných scének protrpěl spolu s aktéry. Děkovné řeči jsou každý rok víceméně stejné, takže mě nejvíc zaujala Octavia Spencer, Christopher Plummer a samozřejmě Meryl Streep, jíž jsem věřil každé slovo.

Líbil se mi letošní vzhled cen - během každého udílení se v pozadí objevilo něco, co charakterizuje danou oblast - např. u cen za nejlepší hudbu notový zápis atd. O zajímavou vsuvku se postaral Cirque Du Soleil, který uspořádal jedinečné taneční vystoupení, na jehož pozadí se promítaly záběry ze starých filmů. Krásné bylo i podání What A Wonderful World se záběry na herce/herečky, o něž filmový průmysl loni přišel (Elizabeth Taylor). 

Při udělení poslední ceny - za nejlepší film, jsem jásal, když se objevil i pejsek Uggie. A doporučuji třeba na IMDb mrknout na fotky z oscarové afterparty, protože tolik hvězd pospolu uvidíte leda na noční obloze.

Žádné komentáře:

Okomentovat

... a tak jste pravili vy!